سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46

سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 50
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 51
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 52
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 53
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 54
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 55
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 56
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 57
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 58
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 59
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 60
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 61
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 62
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481

آیه 72 / شماره 372 / مصاحبه با از دین برگشته ها!

 دانلود فایل تصویری  دانلود فایل صوتی 
موضوع۳۷۲: مصاحبه با از دین برگشته‌ها!

 اهل کتاب که از روی حسادت نمی‌خواستند مردم به سمت دین اسلام بروند یک نقشه موذیانه کشیدند، چیکار کردند؟؟

به آدم‌هایی گفتند، با آن‌ها تبانی کردند که شما بروید مسلمان شوید و همه جا اعلام کنید که مسلمان شده‌اید و اسلام دین خوبی است و کلاً با مسلمان‌ها بروید در مسجد بیایید، در نماز شرکت کنید، در جمع آن‌ها باشید و همه چیز…، بعد اعلام کنید که نه ما رفتیم دین اسلام به درد نمی‌خورد خیلی ایراد داشت و بعد کافر شوید. بگویید که ما از روی تجربه از روی علم فهمیدیم که خیلی ایرادات در این دین وجود دارد، همان دین قبلی خودمان خیلی بهتر است.

این کار را انجام دهید، چرا؟؟ تا به این شکل روی مسلمان‌ها تاثیر بگذارید و انگیزه و علاقه‌شان را نسبت به دین اسلام پایین بیاورید، آن‌ها را در دین‌شان به شک بیندازید.

این حسادت اهل کتاب هست که نتوانستند احساسات‌شان را شناسایی و کنترل کنند سر از این‌ جاها در آوردند، چه نقشه‌های شومی که کشیدند «وَقَالَت طَّآئِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ» گروهی از اهل کتاب گفتند: «طَّآئِفَةٌ» خوب است که توجه کنیم به انصاف قرآن، فرموده: گروهی از اهل کتاب این کار را کردند؛ یعنی نیامد این نقشه را این کار را به همه‌ی اهل کتاب نسبت بدهد: «وَقَالَت طَّآئِفَةٌ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ» چون واقعاً همه‌ی اهل کتاب این کار را انجام نمی‌دادند. بعد «آمِنُواْ بِالَّذِيَ أُنزِلَ عَلَى الَّذِينَ آمَنُواْ»

«آمِنُواْ:» ایمان بیاورید به آن چیزی که نازل شده بر کسانی که ایمان آوردند، چه چیزی بر آن‌ها نازل شده؟ قرآن کریم، احادیث رسول الله صلی الله علیه و سلم به صورت کلی دین اسلام بر آن‌ها نازل شده.

 و فرموده: «أُنزِلَ عَلَى الَّذِينَ آمَنُواْ» آن‌ها را با توصیف ذکر کرده؛ یعنی الان هدف «الَّذِينَ آمَنُواْ» هستند هر کس که ایمان آورده به آن چیزی که بر او نازل شده، قرآن بر آن‌ها نازل شده پس قرآن برای همه‌ی مردم نازل شده حالا عده‌ای ایمان می‌آورند، عده‌ای ایمان نمی‌آورند، قرآن برای رسول الله صلی الله علیه و سلم نیست،  قرآن برای صحابه نیست،  قرآن برای همه‌ی انسان‌هاست. و«الَّذِينَ آمَنُواْ» تمام مسلمان‌ها را شامل می‌شود تا روز قیامت.

«آمِنُواْ بِالَّذِيَ أُنزِلَ عَلَى الَّذِينَ آمَنُواْ وَجْهَ النَّهَارِ وَاكْفُرُواْ آخِرَهُ» «وَجْهَ النَّهَارِ»: اول روز «وَاكْفُرُواْ آخِرَهُ»: کافر شوید آخرش (آخرِ روز)؛ یعنی در آن روز کاملاً مسلمان باشید و تا آخرِ روز اعلام کنید که دیگر از این دین برگشتید، انصراف دادید، دین خوبی نیست. «لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ» هم هدف‌شان را بیان کرده که چرا این نقشه تا به این شکل آن‌ها در دین‌شان سست شوند و دچار اضطراب و تردید و تشکیک شوند که شاید آن‌ها هم از اسلام بر گردند.

این نقشه در زمان نزول قرآن پیاده می‌شد و قرآن از همان روز اول آن را بر ملا کرد این نقشه دیگر یک نقشه‌ی سوخته است چون قرآن آن را برملا کرده، ولی جالب است که تا الان هم ملت‌هایی این کار را انجام می‌دهند، افرادی که قبلاً دین‌شان چیز دیگری بوده بعد مسلمان شدند و بعد از مسلمانی دوباره کافر شدند، آن‌ها را در تلوزیون می‌آورد، با آن‌ها مصاحبه می‌کند از ایشان می‌پرسد که مگر چه تجربیاتی از اسلام کسب کردند که کافر شدند؟؟

آن‌ها هم عیب و عیوب اسلام را می‌گویند که این دین که ما با تجربه فهمیدیم که به درد جهان امروز نمی‌خورد شاید برای هزار سال قبل خوب بوده، ولی الان مانع پیشرفت است و این حرف‌ها… می‌آورند که مسلمان‌ها گوش دهند آن‌هایی که سست‌اند دوباره در دین‌شان به شک بیفتند.

پس خیلی از نقشه‌ها که امروزه اجرا می‌شود قرآن آن‌ها را بیان کرده ما باید قرآن را بخوانیم تا دانا و آگاه شویم، گول نخوریم و جالب است که رسول الله صلی الله علیه و سلم فرموده: «مَن بَدَّلَ دِينَهُ فَاقتُلُوهُ» به روایت صحیح بخاری هر کس دینش را عوض کرد بکشیدش؛ یعنی مسلمان‌ها هم نباید ساده باشند کسی که همچین نقشه‌ای دارد برای گمراه کردنِ مردم، کسی که می‌خواهد با شعور مردم بازی کند با این فیلم‌‌ها، با شعور مردم‌ با دین مردم می‌خواهد بازی کند این آدم باید احساس ترس کند، نباید با خیال راحت با امنیت کامل این بلا را سر مردم در بیاورد، این شخص باید بترسد باید امنیت از او گرفته شود.

 و به همین خاطر پیغمبر فرموده: هر کس دینش را عوض کرد بکشیدش تا دیگر جرات نکنند بیایند این نقشه را سر ما مسلمان‌ها پیاده کنند و بعد از آن حکم طبیعی است که کمتر کسی جرات می‌کند این نقشه را اجرا کند.