سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46

سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 50
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 51
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 52
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 53
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 54
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 55
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 56
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 57
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 58
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 59
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 60
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 61
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449

سوره مبارکه آل عمران / صفحه 62
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481

آیه 55 / شماره 319 / شکست پروژه و محبوبیت عیسی علیه‌السلام

 دانلود فایل تصویری  دانلود فایل صوتی 
موضوع ۳۱۹: شکست پروژه و محبوبیت عیسی علیه‌السلام.

در سوره‌ی مبارکه‌ی نساء آیه‌ی ۱۵۷ مفصلا درمورد عمل‌کرد یهودیان  صحبت می‌کند که چگونه خواستند عیسی علیه‌السلام را از صحنه‌ی روزگار پاک کنند دقت کنید می‌فرماید:

«وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ» و این سخن‌شان که گفتند: ما عیسی مسیح پسر مریم فرستاده‌‌ی خدا را کشتیم و خداوند جواب می‌دهد؛ «وَمَا قَتَلُوهُ» و اصلا آن را نکشتند. «وَمَا صَلَبُوهُ» و عیسی علیه‌السلام را به صلابه نکشیدند؛ عیسی را نکشتند و به دار نیاویختند «وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ» بلکه امر بر ایشان مشتبه شده و در این قضیه اشتباه کردند.

«وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ» و کسانی که درباره‌ی او اختلاف کردند در شک و تردید هستند؛ یعنی همان کسانی که در صحنه‌ی قتل عیسی حضور داشتند همان‌ها هم شک و تردید داشتند که چه کسی را کشتند، شک داشتند که آن کسی که کشتند واقعا عیسی بود یا نه کس دیگری بود و یک نفر دیگر را به اشتباه به چوب بستند و بالا بردند و آن را کشتند و قبرش کردند.

آن‌گونه که برخی از مورخین می‌گویند، زیرا زمانش بعد از غروب بوده هوا گرگ و میش بوده آن هم با ازدحام و شلوغی که آنجا بوده یک نفر دیگر را به جای عیسی کشتند و تعدادی از آن‌ها متوجه این قضیه شدند و در ادامه می‌فرماید: «مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ» آن‌هایی که می‌گویند عیسی بوده هیچ دانشی بر این ادعای‌شان ندارند جز این‌که دارند از ظن و گمان‌ پیروی می‌کنند. «وَمَا قَتَلُوهُ يَقِينًا» و به یقین که عیسی را نکشتند.

«بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ» بلکه الله آن را از زمین برداشت و او را به سوی خودش برد. «وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا» و الله توان‌مند و با حکمت است. بالاخره پروژه‌شان در مقابل الله توان‌مند و با حکمت شکست خورد. «وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ» و عیسی نه تنها تخریب نشد، بلکه بیشتر محبوب دل‌ها شد و کشته نشد، بلکه عمرش از همه طولانی‌تر شد و خداوند او را در آسمان زنده نگه داشت و خداوند او را انتخاب کرد که نزدیک‌های قیامت به دنیا برگردد

و یک بار دیگر با کافران بجنگد و به قول رسول الله صلی الله علیه و سلم در روایت بخاری و مسلم که به تواتر برای ما نقل شده است که برای ما اتفاق خواهد افتاد، اما بین رفتن عیسی علیه‌السلام به آسمان و بازگشت دوباره‌ی ایشان در این وسط خبرهای خوشی از جانب الله است که فرموده: «وَجَاعِلُ الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ فَوْقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ» و کسانی که از تو پیروی کردند برتر قرار می‌دهم از کسانی که کافر شدند تا روز قیامت، البته کسانی که از عیسی علیه‌السلام تبعیت کردند و پیروان واقعی عیسی علیه‌السلام هستند. چه کسانی پیروان واقعی عیسی علیه‌السلام هستند؟

کسانی که الله را به یگانگی پرستش می‌کنند، کسانی که عیسی علیه‌السلام آن‌ها را به پیامبر بعد از خودش بشارت داده، و دستور داده به پیروانش که پیرو آن پیامبر باشند که محمد پیامبر خاتم باشد، کسانی که به این صحبت عیسی علیه‌السلام ایمان دارند و عمل می‌کنند و به محمد و قرآن ایمان می‌آورند، این‌ها می‌شوند پیروان عیسی و خدا گفته است پیروانش را تا روز قیامت بهتر و بالاتر و پیروزمندانه قرار می‌دهم بر کسانی که کافر هستند و آن‌هایی که الان به عنوان فرزند خدا عیسی را پرستش می‌کنند آن‌ها می‌دانیم

که به هیچ عنوان جزو «الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ» نیستند، زیرا عیسی علیه‌السلام برای احیای توحید آمده است و هر کس که توحید ندارد از پیامبر عیسی علیه‌السلام تبعیت نکرده است بعد می‌فرماید: «ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ» سپس بازگشت همه‌ی شما به سوی من است آن‌هایی که از پیامبر عیسی علیه‌السلام تبعیت کردند یا نکردند آن‌هایی که سر پیامبر عیسی علیه‌السلام نقشه ریختند یا نریختند، خیانت کردند یا نکردند و تا روز قیامت براساس چه فکری و اعتقادی زندگی کردند همه‌ی شما بازگشت‌تان به سوی من است.

«فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيمَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ» و در میان شما در آنچه که با هم  اختلاف داشتید روز قیامت در میان شما داوری می‌کنم و در آنجا تکلیف همه مشخص می‌شود و نیات و انگیزه‌های همه برملا می‌شود.