مقدمه
مقدمه / شماره 1 الی 5
سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46
سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 50
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 51
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 52
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 53
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 54
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 55
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 56
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 57
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 58
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 59
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 60
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 61
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 62
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلنیاز به تصحیح
در بخش آیه 7 فاتحه شماره 43 قسمت قبلی تکرار شده است ( در قسمت متن )
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلیهدی به الله من اتبع رضوانه چطور اتباع را به معنای خواستن ذکر کردین در حالی که ظاهرا تبعیت به این معنا نیست و معنی خواهان و خواستن نمی دهد. اگه ممکنه این را بیشتر توضیح بدین . (مربوط به آیه 7 فاتحه شماره 42)
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلبا نیت بندگی انجام دادن کارها یعنی چطور؟ کاش بیشتر توضیح می دادین. مثلا مغازه دار الله را لحاظ کند در معامله اش این گ.نه می شود بندگی خدا درسته؟ یا وجوه دیگر داریم که به نیت بندگی مرتبط می شود؟ ممنون میشوم این نیت بندگی را در امور و کارهای شخصی و رفتارهای روزمره بیشتر بازش کنین
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلمردم شاید گاهی این واقعه از دست دادن سه عزیز در فاصله کمتر از 15 روز را نوعی عذاب و حتی نفرین خدا برای بازماندگانش می دانند. تعامل ما باید چگونه باشد ؟ مرز بین عذاب و ابتلا کجاست؟ چه موقع می توان گفت این مورد پیش آمدهای ناگوار عذاب است؟ اصلا امکان تمییز و تشخیص برای همه مردم وجود دارد یا فقط خود فرد مبتلا شده به مصیبت می تواند بفهمد که عذاب است و یا آزمایش ؟
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلآیا می توان گفت هر که الله او را بیشتر دوست دارد مصیبت های بیشتری به او می دهد ؟ حکمت مرگ و میرهای پی در پی در مورد یک شخص چه پیامی می تواند داشته باشد؟ مثلا همین چند وقت قبل شخصی هم پدر و هم مادرش و هم برادرش را در فاصله کمتر از 15 روز از دست داد. این فرد چطور با خدای خودش کنار بیاید؟ چه بگوید؟ چکار کند؟
یک پرسش جدید بپرسید
افزودن پاسخ
موضوع ۴۲۹: در مقایسه با آیه ۱۳۶ سوره مبارکه بقره
یک چند نکته خدمت شما میگویم سعی کنید جواب اینها را به دست بیاورید. سوره مبارکه بقره آیه ۱۳۶ خیلی شبیه است آیهاش به همین آیه ۸۴ آلعمران، ولی در سوره آلعمران فرموده «قل ءامنا بالله» و سوره بقره فرموده «قولوا ءامنا بالله» جمع آمده،
چرا اینجا مفرد است آنجا جمع هست؟
بعد در سوره مبارکه آلعمران فرموده «قل ءامنا بالله و ما انزل علینا و ما انزل علی ابراهیم» ولی سوره بقره فرموده «وما انزل الینا و ما انزل إلی ابراهیم» به جای «علینا» آمده «الینا» به جای «علی ابراهیم» آمده «الی ابراهیم»
چرا؟ تفاوتش چیست؟
بعد کلا چرا کلمه «انزل» تکرار شده سوره آلعمران «قل ءامنا بالله و ما انزل علینا و ما انزل علی ابراهیم» خب یک بار «انزل» آمده و عطف میشود «و ما انزل علینا و علی ابراهیم و اسحاق»
چرا و «انزل» و «ما انزل» اینجا تکرار شده بعدش چرا برای «موسی و عیسی» کلمه «انزل» نیامده نوبت به آنها که رسید فرمود «و ما اوتی موسی و عیسی و النبیون من ربهم»
چرا «انزل» برای آنها نیامده بعدش در سوره آلعمران فرموده «و ما اوتی موسی و عیسی و النبیون من ربهم» ولی در سوره بقره فرموده «و ما اوتی موسی و عیسی و ما اوتی النبیون من ربهم» یعنی دوبار «و ما اوتی» تکرار شده برای «موسی و عیسی» جدا برای سایر پیغمبران به صورت جداگانه آمده «و ما اوتی النبیون من ربهم» و سوره آل عمران هم «موسی و عیسی» و هم باقی پیغمبران فقط یکبار «و ما اوتی» آمده؟
چرا آنجا دو بار تکرار شده و بعد «و ما انزل الی ابراهیم»؟؟ خب صحف ابراهیم در قرآن است، ولی «اسماعیل و اسحاق و یعقوب» آیا «و ما انزل» یعنی کتاب دارند؟ اسم کتابشان چیست؟ اینجا چه میگویید؟ و بعد «اسباط» نوادگان پیامبر یعقوب مثلا چه کسانی شامل «اسباط» میشوند؟ و بعدش شما را توجه بدهم به آیه سوم همین سوره «نزل علیک الکتاب بالحق مصدقا لما بین یدیه و انزل التورات و الانجیل» خب آیا میتوانید ارتباط برقرار کنید بین این آیه و آیه سه همین سوره؟