مقدمه
مقدمه / شماره 1 الی 5
سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46
سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 50
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 51
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 52
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 53
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 54
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 55
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 56
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 57
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 58
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 59
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 60
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 61
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 62
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلنیاز به تصحیح
در بخش آیه 7 فاتحه شماره 43 قسمت قبلی تکرار شده است ( در قسمت متن )
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلیهدی به الله من اتبع رضوانه چطور اتباع را به معنای خواستن ذکر کردین در حالی که ظاهرا تبعیت به این معنا نیست و معنی خواهان و خواستن نمی دهد. اگه ممکنه این را بیشتر توضیح بدین . (مربوط به آیه 7 فاتحه شماره 42)
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلبا نیت بندگی انجام دادن کارها یعنی چطور؟ کاش بیشتر توضیح می دادین. مثلا مغازه دار الله را لحاظ کند در معامله اش این گ.نه می شود بندگی خدا درسته؟ یا وجوه دیگر داریم که به نیت بندگی مرتبط می شود؟ ممنون میشوم این نیت بندگی را در امور و کارهای شخصی و رفتارهای روزمره بیشتر بازش کنین
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلمردم شاید گاهی این واقعه از دست دادن سه عزیز در فاصله کمتر از 15 روز را نوعی عذاب و حتی نفرین خدا برای بازماندگانش می دانند. تعامل ما باید چگونه باشد ؟ مرز بین عذاب و ابتلا کجاست؟ چه موقع می توان گفت این مورد پیش آمدهای ناگوار عذاب است؟ اصلا امکان تمییز و تشخیص برای همه مردم وجود دارد یا فقط خود فرد مبتلا شده به مصیبت می تواند بفهمد که عذاب است و یا آزمایش ؟
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلآیا می توان گفت هر که الله او را بیشتر دوست دارد مصیبت های بیشتری به او می دهد ؟ حکمت مرگ و میرهای پی در پی در مورد یک شخص چه پیامی می تواند داشته باشد؟ مثلا همین چند وقت قبل شخصی هم پدر و هم مادرش و هم برادرش را در فاصله کمتر از 15 روز از دست داد. این فرد چطور با خدای خودش کنار بیاید؟ چه بگوید؟ چکار کند؟
یک پرسش جدید بپرسید
افزودن پاسخ
موضوع ۳۳۷: بزرگترین مجرمهای دنیا چه کسانی هستند؟
میدانید بزرگترین مجرمهای دنیا چه کسانی هستند؟ کسانی که توحید مردم را خراب میکنند. کسانی که غیر خدا را به عنوان خدا و معبود به مردم معرفی میکنند.
توحیدی که آمده در زندگی مردم نظم برقرار کند قرار است که مردم بیرحمی در نیاورند، برای منافعشان پا روی دوش دیگران نگذارند، مردمی که هم ابزارش را دارند هم استعداد و تواناییاش را دارند.
حالا باید یک قدرتی، یک نیرویی باشد که آنها را کنترل کند یک قدرتی که آنقدر در وجود مردم نفوذ داشته باشد که مردم به هر قیمتی که شده خودشان را منظم کنند و دست به خود آزاری و دیگر آزاری نزنند. اگر آن موجود یک سنگ و چوب و ماه و ستاره و این موجودهای بیجان باشد یا اگر آن موجود یک انسان یا یک حیوانی باشد یا هر موجود جاندار دیگر که مردم از اینها هیچ حسابی نمیبرند.
مردم به خاطر اینها که هیچ وقت از منافع و لذتهای خوشمزهشان (لذتهای حرام و ناجایز) مردم به خاطر آنها که دست از لذتهای خوشمزهشان برنمیدارند لذتها را رها نمیکنند.
خدا باید متفاوت باشد:
- شبیه و بدیل نداشته باشد
- کسی نباشد که به دنیا آمده (متولد شده)
- کسی نباشد که عیب و نقصی دارد.
- نیاز به هیچ چیز نداشته باشد.
- آن خدا باید بتواند نیازهای همه را برآورده کند.
مردم این نیرو را میخواهند، آنقدر ملک و پادشاهیش عظیم باشد که بتواند از زحمتکشان و از کسانی که توحید دارند قدردانی کند، از کسانی که حقوق دیگران را حفظ میکنند قدردانی کند این قدرت را داشته باشد و آنقدر قدرت داشته باشد که از آنهایی که پا روی دوش مردم میگذارند، از آنهایی که بیرحماند، بد اخلاقاند و هزار مردمآزاری میکنند قدرت داشته باشد که از آنها انتقام بگیرد.
عیسی که بهشت و جهنم ندارد.
باقی معبودهای باطل که بهشت و جهنم ندارند، قدرت ماواریی که ندارند، مدام همراه و همگام با مردم نیستند، آنها یک وقتی هستند و یک وقتی نیستند، بعد از آن هم از دنیا میروند برای همیشه نیستند، آنها که چیزی دستشان نیست پس مردم از آنها که حساب نمیبرند. حالا برای اینکه نظم در جامعه و در جهان وجود داشته باشد، عدالت وجود داشته باشد، اخلاق در جهان حکمفرما باشد.
مردم باید به خدایی که تمام آن کمالات را دارد ایمان داشته باشند که توحید باشد و به سمت توحید الله بر بگردند، لااقل آنهایی که میخواهند سالم زندگی کنند که البته تعدادشان کم نیست، طرفشان را خدای بیمانند و بزرگ بدانند و از اینکه از لذتها و منافع حرام به خاطر آن خدا دست میکشند و خیلی از خودگذشتگیها به خاطر آن خدا انجام میدهند احساس پوچی نکنند.