سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46

سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۰
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۱
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۲
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۳
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۴
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۵
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۶
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۷
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۸
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۹
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۶۰
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۶۱
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۶۲
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481

آیه ۵۵ / شماره ۳۱۸ / پروژه تکراری تخریب تا حذف

 دانلود فایل تصویری  دانلود فایل صوتی 
موضوع ۳۱۸: پروژه‌ی تکراری (تخریب تا حذف)

 پیامبر عیسی علیه‌السلام از جانب الله آمده بود تا هدایت واقعی را برای مردم روشن کند و سلایق و تفکرات دیگر که در طول سال‌ها وارد بدنه‌ی هدایت شده بود و به اسم دین و هدایت بین علما و مردم رواج داشت، آمده بود تا آن‌ها را از بین ببرد. علمای بنی‌اسرائیل از پیامبر عیسی علیه‌السلام احساس خطر کردند و می‌دیدند که دارد دُکانش را تعطیل می‌کند لذا ترجیح دادند از جامعه حذفش کنند،

ولی حذف پیامبر عیسی علیه‌السلام که به این آسانی نیست.چرا؟؟

چون عیسی از بقیه مردم متفاوت است، از روز اول پیدایش عیسی گرفته، بارداری مادرش بدون ازدواج تا صحبت کردنش در گهواره و شفای مریضان، زنده کردن مردگان و خیلی کارهای دیگر. حذف همچین آدمی که در جامعه و منطقه اسم و آوازه انداخته و خیلی طرفدار و حامی دارد خیلی سخت و هزینه‌بر است.

علاوه بر اینکه فرزند مریم نیز هست، مریمی که نذر بیت‌المقدس است و اخلاق و تقوا و کرامات زیادی دارد. و باز عیسی نوه‌ی عمران نیز هست، عمران پدربزرگ مادری‌اش و زن عمران که هر دو چقدر بین مردم معتبر و خوش نام بودند. تا این‌جا یک مسئله دیگر برای‌مان کشف می‌شود که الله آن همه کرامات و معجزات و انعامات در حق خاندان آل‌عمران انجام داد تا چه شود؟؟

تا جایگاه پیغمبر عیسی علیه‌السلام در جامعه تثبیت شود، تا دشمنان‌اش به راحتی نتوانند از جامعه حذفش کنند و رسالتی که از جانب الله آورده کامل شود و می‌دانیم که این به نفع مردم می‌شود.

آن‌ها مستقیم به مثل خیلی از پیغمبران و داعی‌ها که می‌کشتند نتوانستند عیسی را به قتل برسانند پس چی‌کار کردند؟ اول آمدند علیه عیسی و مادرش تبلیغات منفی راه انداختند «وَ بِكُفْرِهِمْ وَ قَوْلِهِمْ عَلى‌ مَرْيَمَ بُهْتاناً عَظِيماً» (سوره مبارکه‌ی نساء آیه ۱۵۶) و به وسیله کفرشان و صحبت‌شان بر مریم که بر ایشان بهتان عظیمی بستند تهمت بزرگی به آن نسبت دادند و آنقدر تخریب‌شان کردند تا افکار عمومی را برای جنگ با عیسی آماده کنند،

خیلی از مردم‌ هم باور‌شان شد که مشکل از عیسی‌ست نه دانشمندان و علمای یهود، مگر می‌شود این همه عالم و دانشمند آن هم در طول سال‌ها و قرن‌ها خطا کرده باشند، پس مشکل عیسی است. مرحله دوم آمدند از دولت روم و علمای هم فکر و عامه مردم کمک گرفتند تا به هر قیمتی شده عیسی را به صلیب بکشند حالا چرا صلیب؟؟

چون در تورات نوشته شده دشمنان خدا باید به صلیب آویخته شوند، همانطور که در آیه ۳۳ سوره مبارکه‌ی مائده هم آمده. صلیب می‌دانیم عکس به‌اضافه + که شخص را با طناب به آن می‌بستند دو تا دست‌هایش را می‌بستند یا میخکوبش می‌کردند و بعد بر زمین نصبش می‌کردند و شخص را می‌کشتند. الان اگر موفق شوند عیسی علیه‌السلام را به صلیب بکشند می‌توانند یک پرونده‌ی منفی در دنیا برای عیسی بسازند که عیسی با خدا مشکل داشته و دیدید که به صلابه کشیده شد و بعد از رفتن عیسی هم می‌توانند به راحتی تمام صحبت‌ها و هدایت‌هایی که عیسی آورده بود می‌توانستند از ذهن مردم پاکسازی کنند و خنثی‌اش کنند، این‌جا بود که الله عیسی را نجات می‌دهد و نمی‌گذارد او را بکشند و نمی‌گذارد او را به صلابه بکشند و عیسی را به سوی خودش بالا می‌برد تا از اتهامی که می‌خواستند به عیسی بزنند عیسی را پاک نگه دارند.

«إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَى إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا» هنگامی که الله فرمود: ای عیسی من تو را برمی‌دارم من تو را از این‌جا می‌برم و به سوی خودم بالا می‌برم و تو را از کسانی که کافر شدند پاک می‌سازم، پس هیچ تهمتی و طعنه‌ای خداوند عزوجل نگذاشت که آن‌ها به پیامبر عیسی بزنند و هیچکدام از آن تهمت‌ها به پیامبر عیسی علیه‌السلام نچسبید.