سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46

سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۰
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۱
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۲
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۳
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۴
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۵
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۶
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۷
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۸
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۵۹
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۶۰
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۶۱
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449

سوره مبارکه آل عمران / صفحه ۶۲
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481

آیه ۴۹ / شماره ۲۸۹ / مادری که از آینده بچه‌اش خبر داره.

 دانلود فایل تصویری  دانلود فایل صوتی 

موضوع۲۸۹: مادری که از آینده بچه‌اش خبر داره!

«وَرَسُولًا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ»؛ این جمله سخن ملائکه به مریم علیها السلام از جانب الله هست، ولی جمله‌ی «أَنِّي قَدْ جِئْتُكُمْ بِآَيَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ» سخن پیغمبر عیسی علیه السلام به مردم هست و تا آخر آیه سخنان پیغمبر عیسی است، ولی پیغمبر عیسی که هنوز وجود ندارد؛

آره ملائکه به مادرش خبر میدهند که عیسی بعدا وقتی بزرگ شد به عنوان پیغمبر به سوی بنی اسرائیل آن موقع این حرف‌ها را به مردم می‌زند و این سخن‌ها را می‌گوید. چه جالب! یک مادر از کانال وحی آینده‌ی بچه‌اش را به او می‌گویند و همه‌ی آنها هم اتفاق می‌افتد،

چرا؟

چون که از منبع صادق و منبع مطمئن این اخبار را به او می‌دهند، متأسفانه امروزه برخی از مردم می‌خواهند آینده‌ی خودشان یا آینده‌ی بچه‌شان را بفهمند، ولی این که ممکن نیست و چون منبع درستی را پیدا نمی‌کنند می‌روند سر وقت منابع دروغ و از دروغگوترین موجودات که شیاطین باشند (شیاطین إنس و جن) از آنها استفاده می‌کنند تا آینده‌شان را بفهمند از طریق؛ فالگیری، پیشگویی، طالع بینی، کف دست بینی، فال قهوه و این حرف‌ها…

خب بگذریم آن موقع عیسی علیه‌السلام که با مردم صحبت می‌کند در حقیقت می‌خواهد حقانیت رسول بودنش را اثبات کند (و رسولا الی بنی اسرائیل) و بخاطر این که اثبات کند به مردم می‌گوید:

«أَنِّي قَدْ جِئْتُكُمْ بِآَيَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ» من با نشانه‌ای از طرف پروردگارتان سراغتان آمدم، دست خالی نیامدم، نشانه دارم، چه نشانه‌هایی؟ شش مورد دراین آیه ذکر می‌کند که البته در آیه بعدی هم ادامه دارد؛

  • مورد اول: «أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِ اللَّهِ» من از گل چیزی شبیه پرنده خلق می‌کنم، می‌سازم بعد در آن می‌دمم، فوت می‌کنم و به اجازه الله پرنده می‌شود. سبحان الله!
  • دوم: «وَأُبْرِئُ الْأَكْمَهَ» کور مادر زاد را بهبود می‌بخشم، بینایش می‌کنم.
  • سوم: «وَالْأَبْرَصَ» آنهایی که مبتلا به مرض پیسی (لکه‌های پوستی) هستند، آنها را به همین شکل مداوا می‌کنم.
  • چهارم: «وَأُحْيِي الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللَّهِ» مردگان را زنده می‌کنم به اجازه الله.
  • پنجم: «وَأُنَبِّئُكُمْ بِمَا تَأْكُلُونَ» به چیزهایی که شما می‌خورید به شما خبر می‌دهم که چه خوردید؟ درحالی که عیسی آنجا حضور نداشته است.
  • و ششم: «وَمَا تَدَّخِرُونَ فِي بُيُوتِكُمْ» در خانه‌های خودتان چیزهایی که ذخیره می‌کنید (انبار می‌کنید) من به شما خبر می‌دهم.

حالا اینها مفصلا إن شاءالله در موردشان توضیح می‌دهیم و بعد از این نشانه‌ها در عبارت آخری پیامبر عیسی جمع‌بندی می‌کند و نتیجه‌گیری می‌کند که این موارد برای شما یعنی فرزندان یعقوب برای یهودیان کافیه تا به یقین برسید که من پیغمبرم باورتان شود که من از جانب الله برایتان آمدم و پیغمبر شدم و رسالت دارم.

«إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآَيَةً لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» چون بنی اسرائیل به ادعا همه می‌گفتند ما مؤمنیم، ولی با پیغمبران می‌جنگیدند، مبارزه می‌کردند پیامبر عیسی برایشان استدلال‌ها و نشانه‌ها را بیان کرد و بعد گفت حالا اگر واقعاً مؤمن هستید پس باید باور بکنید که من از جانب الله برایتان مبعوث شدم.