مقدمه
مقدمه / شماره 1 الی 5
سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46
سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 50
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 51
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 52
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 53
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 54
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 55
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 56
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 57
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 58
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 59
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 60
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 61
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 62
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481
هنوز پرسشی پرسیده نشده
اولین کسی باشید که سؤال خود را مطرح می کنید! در مرحله بعدی می توانید جزئیات را اضافه کنید.
یک پرسش جدید بپرسید
افزودن پاسخ
موضوع ۲۵۷: یک سوال.
در پایان آیه الله به پیامبر زکریا میفرماید:
«وَاذْكُرْ رَبَّكَ كَثِيرًا» و پروردگارت را زیاد یاد کن؛
یعنی، از یاد خدا غفلت نکن، با زبان و قلب و فکرت اسم و بزرگی و شأن الله را یاد کن و الطاف و عنایات الله را نسبت به خودت و کل جهان هستی مرور کن و مذاکره کن و به یاد خودت بیاور.
«وَسَبِّحْ بِالْعَشِيِّ وَالْإِبْكَارِ» و تسبیح الله را بگو؛
الله را از هر عیب و نقصی که ممکن است موجودات دیگر داشته باشند مبرا و پاک بدان. «بِالعَشِیِّ» عشی بعد از ظهر است تا غروب خورشید که بعد از آن شب شروع میشود و «ابکار» اول صبح است قبل از اینکه هوا روشن شود و تقریبا تا وقت ضحی که دیگر فعالیت روز شروع شده است. حالا میخواهم یک سوال مطرح کنم کسانی که میتوانند جواب بدهند:
در سوره مبارکه آلعمران اول آمده «بالعشی» و بعد «ابکار» قبل از آن «ثَلاثَةَ أیّام» فرموده و آن جایی که «ایام» گفته با «العشی» شروع شده و بعد «ابکار» در سوره مبارکه مریم به جای «ایام» «لیال» (شب) گفته است؛ «ثَلاثَ لَیالٍ» و آنجایی که شب گفته در سوره مریم در پایان آیه ۱۱ فرموده:
«أنْ سَبِّحُوا بُکرَةً و عَشِیّاً»
اول «بُکرة» گفته بعد «عَشی»؛ یعنی، برعکس سوره آلعمران که اول «عَشي» گفت بعد «إبکار» و مریم اول «بُکرَة» که از همان «ابکارِ» و بعد «عَشي»
به نظر شما این دلیل تقدیم و تاخیر چه میتواند باشد؟