مقدمه
مقدمه / شماره 1 الی 5
سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46
سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 50
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 51
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 52
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 53
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 54
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 55
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 56
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 57
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 58
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 59
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 60
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 61
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 62
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلنیاز به تصحیح
در بخش آیه 7 فاتحه شماره 43 قسمت قبلی تکرار شده است ( در قسمت متن )
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلیهدی به الله من اتبع رضوانه چطور اتباع را به معنای خواستن ذکر کردین در حالی که ظاهرا تبعیت به این معنا نیست و معنی خواهان و خواستن نمی دهد. اگه ممکنه این را بیشتر توضیح بدین . (مربوط به آیه 7 فاتحه شماره 42)
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلبا نیت بندگی انجام دادن کارها یعنی چطور؟ کاش بیشتر توضیح می دادین. مثلا مغازه دار الله را لحاظ کند در معامله اش این گ.نه می شود بندگی خدا درسته؟ یا وجوه دیگر داریم که به نیت بندگی مرتبط می شود؟ ممنون میشوم این نیت بندگی را در امور و کارهای شخصی و رفتارهای روزمره بیشتر بازش کنین
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلمردم شاید گاهی این واقعه از دست دادن سه عزیز در فاصله کمتر از 15 روز را نوعی عذاب و حتی نفرین خدا برای بازماندگانش می دانند. تعامل ما باید چگونه باشد ؟ مرز بین عذاب و ابتلا کجاست؟ چه موقع می توان گفت این مورد پیش آمدهای ناگوار عذاب است؟ اصلا امکان تمییز و تشخیص برای همه مردم وجود دارد یا فقط خود فرد مبتلا شده به مصیبت می تواند بفهمد که عذاب است و یا آزمایش ؟
پارسا زاهدیان
3 هفته قبلآیا می توان گفت هر که الله او را بیشتر دوست دارد مصیبت های بیشتری به او می دهد ؟ حکمت مرگ و میرهای پی در پی در مورد یک شخص چه پیامی می تواند داشته باشد؟ مثلا همین چند وقت قبل شخصی هم پدر و هم مادرش و هم برادرش را در فاصله کمتر از 15 روز از دست داد. این فرد چطور با خدای خودش کنار بیاید؟ چه بگوید؟ چکار کند؟
یک پرسش جدید بپرسید
افزودن پاسخ
دانلود فایل تصویری دانلود فایل صوتی
موضوع ۲۲۲: دغدغه قبول شدن اعمال.
- زن عمران با اوج اخلاص جگر گوشهاش را برای الله نذر کرد و دغدغه داشت که الله از او بپذیرد و به همین خاطر فرمود: «فَتَقَبَّلْ مِنِّی» خدایا از من قبولش کن و فرمود:
- «إنَّكَ أنْتَ السميع العليم» خدایا تو شنوایی نسبت به دعای من، تو دعایم را شنیدی تو شنوایی و دانایی از اخلاص من از نیت و مقصود من از این نذر تو آگاهی دقیقا به مثل پیامبر ابراهیم علیهالسلام که جد آلعمران باشد وقتی خانه کعبه را درست کرد در سوره مبارکه البقره آیه ۱۲۷ فرمود: «رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنَّا إنَّكَ أنتَ السَّمِيعُ الْعَلِيم» خدایا از ما بپذیر که تو شنوای دانایی.
نذر مادر مریم عبادت بود همانطور که بنای کعبه هم عبادت بود
این یک عبادت، عبادت دوم؛ دعا کردن است که بعدش دعا کرد و عبادت سوم این است که دغدغه دارد آن کارش قبول شود، عبادتش قبول شود پس این شد عبادت سوم؛ خودِ نذر دعا و دغدغه قبول شدن و عبادت چهارم که از اسماء و صفات الهی استفاده کرد مدد و یاری جست این هم عبادت چهارم.
این چیزی است که قرآن به ما یاد میدهد که
ما دنبال بهترین اعمال صالح باشیم. دعا کنیم؛ ارتباطمان با خدا برقرار باشد. سوم دغدغه قبولی عمل داشته باشیم برایمان مهم باشد که الله بپذیرد. چهارم از اسماء و صفات الهی استفاده کنیم. اسماء و صفات الهی با توجه به موضوع درخواستمان مثلا اگر رزق و روزی را از خدا میخواهیم از صفت “رَزّاق” استفاده کنیم و چیزهای دیگر…
حالا با توجه به اسماء و صفات الله و خوب است که
آدم با زبان خودش، با زبان خودِمانی دعا کنیم، خدایا تو کریمی، تو عزیزی، تو رحیمی، تو حکیمی و درخواستمان را راحت با زبان خودمان از الله بخواهیم البته منظورمان خارج از نماز است یک همچون حالت انس و حالت همراه با مهر و محبت نسبت به الله همیشه داشته باشیم و دعا میتواند این ارتباط صمیمی بین ما و الله را برقرار کند.