مقدمه
مقدمه / شماره 1 الی 5
سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46
سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 50
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 51
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 52
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 53
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 54
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 55
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 56
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 57
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 58
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 59
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 60
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 61
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 62
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481
parsa
2 ماه قبلنیاز به تصحیح
در بخش آیه 7 فاتحه شماره 43 قسمت قبلی تکرار شده است ( در قسمت متن )
parsa
2 ماه قبلیهدی به الله من اتبع رضوانه چطور اتباع را به معنای خواستن ذکر کردین در حالی که ظاهرا تبعیت به این معنا نیست و معنی خواهان و خواستن نمی دهد. اگه ممکنه این را بیشتر توضیح بدین . (مربوط به آیه 7 فاتحه شماره 42)
parsa
2 ماه قبلبا نیت بندگی انجام دادن کارها یعنی چطور؟ کاش بیشتر توضیح می دادین. مثلا مغازه دار الله را لحاظ کند در معامله اش این گ.نه می شود بندگی خدا درسته؟ یا وجوه دیگر داریم که به نیت بندگی مرتبط می شود؟ ممنون میشوم این نیت بندگی را در امور و کارهای شخصی و رفتارهای روزمره بیشتر بازش کنین
parsa
2 ماه قبلمردم شاید گاهی این واقعه از دست دادن سه عزیز در فاصله کمتر از 15 روز را نوعی عذاب و حتی نفرین خدا برای بازماندگانش می دانند. تعامل ما باید چگونه باشد ؟ مرز بین عذاب و ابتلا کجاست؟ چه موقع می توان گفت این مورد پیش آمدهای ناگوار عذاب است؟ اصلا امکان تمییز و تشخیص برای همه مردم وجود دارد یا فقط خود فرد مبتلا شده به مصیبت می تواند بفهمد که عذاب است و یا آزمایش ؟
parsa
2 ماه قبلآیا می توان گفت هر که الله او را بیشتر دوست دارد مصیبت های بیشتری به او می دهد ؟ حکمت مرگ و میرهای پی در پی در مورد یک شخص چه پیامی می تواند داشته باشد؟ مثلا همین چند وقت قبل شخصی هم پدر و هم مادرش و هم برادرش را در فاصله کمتر از 15 روز از دست داد. این فرد چطور با خدای خودش کنار بیاید؟ چه بگوید؟ چکار کند؟
یک پرسش جدید بپرسید
افزودن پاسخ
دانلود فایل تصویری دانلود فایل صوتی
﴿إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آَدَمَ وَنُوحًا وَآَلَ إِبْرَاهِيمَ وَآَلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِينَ﴾
به راستی الله آدم و نوح و آل ابراهیم و آل عمران را بر جهانیان برگزید. (۳۳)
موضوع ۲۰۸: اطاعت چرخهی محرکهی هر دینه.
دو آیهی قبل بیان فرموده: کسی که الله را دوست دارد؛ باید از رسول الله تبعیت بکند و هم از الله و پیامبرش اطاعت بکند.
الله، محمد را به عنوان پیامرسانش انتخاب کرد پس باید از او اطاعت کرد.
در این آیه برخی از پیامبران را مثال میزند، مثل: آدم و نوح و برخی از خاندانها مثل: ابراهیم و عمران علیهما السلام نام میبرد که خدا آنها را از میان همه مردم انتخاب کرده؛ با این توضیح پیروی و فرمانبری از رسول الله صلی الله علیه و سلم تقویت میشود، چون معلوم میشود محمد منتخب خداست مثل آدم و نوح، مثل آل ابراهیم و آل عمران؛ البته محمد صلی الله علیه و سلم هم جزو آل ابراهیم است.
ما داریم سوره آل عمران میخوانیم
این جا وقتی صحبت از آل عمران میآید در آیه ۳۳ بعدش به صورت مفصل و خیلی زیبا می پردازد به تاریخ آل عمران که چطوری خدا انتخابشان کرد؟ به چه سببی؟ بعد چه ثمراتی داشت برای مردم؟ از آیه ۳۵ شروع میکند بیان تاریخچهشان و تا آیه۶۰ ادامه دارد مطول و مفصل و خیلی زیبا. در آیه ۵۰ سوره مبارکه آلعمران به قول پیامبر عیسی علیه السلام میرسیم که به قومش میگوید: «فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ» تقوای خدا را رعایت کنید و از من اطاعت کنید.
اطاعت از خودش را برای امتش بیان میکند مانند
آیه قبل که از ما خواسته شد از رسول الله صلی الله علیه و سلم اطاعت کنیم. پس معلوم می شود که، پایه و اساس تمام ادیان آسمانی اطاعت از الله و پیامبرش است. چرا تاکید زیادی بر اطاعت میشود؟ به این خاطر که آن دین به وسیله اطاعت مردم، بتواند رسالت خود را میان بشر پیاده کند، اگر در اطاعت نقص و خللی وارد شود
آن دین روی دل و هوای مردم میچرخد و هر کسی هر چی دلش خواست به آن اضافه و کم میکند یا خیلی از مردم هم که اطاعت نباشه کاری به کار دین ندارند و در نتیجه دین متروکه میشود و از انجام رسالتش بین مردم باز میماند؛ پس اطاعت چرخهی محرکهی هر دین است.