مقدمه
مقدمه / شماره 1 الی 5
سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46
سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 50
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 51
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 52
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 53
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 54
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 55
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 56
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 57
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 58
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 59
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 60
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 61
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 62
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481
پارسا زاهدیان
2 ماه قبلنیاز به تصحیح
در بخش آیه 7 فاتحه شماره 43 قسمت قبلی تکرار شده است ( در قسمت متن )
پارسا زاهدیان
2 ماه قبلیهدی به الله من اتبع رضوانه چطور اتباع را به معنای خواستن ذکر کردین در حالی که ظاهرا تبعیت به این معنا نیست و معنی خواهان و خواستن نمی دهد. اگه ممکنه این را بیشتر توضیح بدین . (مربوط به آیه 7 فاتحه شماره 42)
پارسا زاهدیان
2 ماه قبلبا نیت بندگی انجام دادن کارها یعنی چطور؟ کاش بیشتر توضیح می دادین. مثلا مغازه دار الله را لحاظ کند در معامله اش این گ.نه می شود بندگی خدا درسته؟ یا وجوه دیگر داریم که به نیت بندگی مرتبط می شود؟ ممنون میشوم این نیت بندگی را در امور و کارهای شخصی و رفتارهای روزمره بیشتر بازش کنین
پارسا زاهدیان
2 ماه قبلمردم شاید گاهی این واقعه از دست دادن سه عزیز در فاصله کمتر از 15 روز را نوعی عذاب و حتی نفرین خدا برای بازماندگانش می دانند. تعامل ما باید چگونه باشد ؟ مرز بین عذاب و ابتلا کجاست؟ چه موقع می توان گفت این مورد پیش آمدهای ناگوار عذاب است؟ اصلا امکان تمییز و تشخیص برای همه مردم وجود دارد یا فقط خود فرد مبتلا شده به مصیبت می تواند بفهمد که عذاب است و یا آزمایش ؟
پارسا زاهدیان
2 ماه قبلآیا می توان گفت هر که الله او را بیشتر دوست دارد مصیبت های بیشتری به او می دهد ؟ حکمت مرگ و میرهای پی در پی در مورد یک شخص چه پیامی می تواند داشته باشد؟ مثلا همین چند وقت قبل شخصی هم پدر و هم مادرش و هم برادرش را در فاصله کمتر از 15 روز از دست داد. این فرد چطور با خدای خودش کنار بیاید؟ چه بگوید؟ چکار کند؟
یک پرسش جدید بپرسید
افزودن پاسخ
موضوع ۱۲۱: قسط اساس توحید
قسط این است که حق هر کس را به خودش بدهی نه اینکه حق یک نفر را بگیری به کس دیگری بدهی این میشود مخالف قسط.
دقیقا الله عزوجل خودش وقتی قائم به قسط است به مؤمنین هم امر میکند که قائم به قسط باشند.
الله عزوجل میفرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ» (نساء/۱۳۵) ای کسانی که ایمان آوردهاید شما برپاکنندگان عدالت، حق و انصاف باشید هر چند که به ضرر خودتان باشد یا به ضرر پدر و مادر و نزدیکانتان باشد و فرمود: «قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْطِ» (اعراف/۲٩) پروردگار من به قسط امر کرده است. هر آنچه پیغمبر صلی الله علیه و سلم که از جانب الله آمده و هر آنچه کتاب از آسمان نازل شده همه در خدمت همین یک کلمه هستند؛ «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» (حدید/۲۵) ما پیغمبران را با دلیلهای روشن فرستادیم و همراه آنها کتاب و معیار سنجش نازل کردیم تا مردم قسط را نگه دارند؛ یعنی هدف اساسی ارسال پیغمبران و کتابها همین قسط است که مردم نه به خودشان ظلم بکنند و نه به دیگران. این اساس توحید و تمام ادیان آسمانی است و جالب است ما هم که در دنیا آمدیم و این زندگی در اختیارمان قرار داده شده تا معلوم شود
ما چقدر در زندگیمان قسط را رعایت میکنیم، حق و حقوق را رعایت میکنیم و کسانی که رعایت میکنند یک چیزی دارند بعد از مرگ به نام بهشت و هر کس این قسط را به هم زد آنجا جهنم منتظرش است. کسی که این مطلب را فهمید اساس دین را فهمیده که چرا دین آمده؟ چرا کتابهای آسمانی آمده؟ چرا توحید؟ و چرا به «لا اله الا هو» این همه تاکید شده است؟ و دو سوال دیگر باقی میماند؛ اول اینکه آیا غیر از توحید و معبود بودن الله راه دیگری است که قسط بین مردم نگه داشته شود و ظلم از سر مردم دفع شود؟