مقدمه
مقدمه / شماره 1 الی 5
سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46
سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 50
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 51
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 52
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 53
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 54
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 55
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 56
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 57
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 58
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 59
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 60
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 61
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 62
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481
هنوز پرسشی پرسیده نشده
اولین کسی باشید که سؤال خود را مطرح می کنید! در مرحله بعدی می توانید جزئیات را اضافه کنید.
یک پرسش جدید بپرسید
افزودن پاسخ
موضوع ۱۰۶: داستان موسی و خضر تکرار میشود.
«زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِينَ» گزینه دوم فرزندان هستند در سوره مبارکه کهف داستان موسی و خَضِر رو خواندیم، البته مشهور است در زبان فارسی میگویند موسی و خِضر، ولی تلفظ صحیحش خَضِر است.
آنطوری که رسول الله صلی الله علیه و سلم بیان فرموده
و در صحیح بخاری و مسلم نقل شده داستان آن پسر را که خَضِر آن را گرفت و کشت، کم و بیش همه میدانیم، بعد در آخر نیز توضیح داد چرا آن پسر بچه را گرفته و کشت، چون اگر بزرگ میشد و به سن جوانی می رسید پدر و مادر خود را که الان اهل خدا و توحید و نماز و بندگی هستند یاغی و کافر میکرد، فکر نکنیم این واقعیت که فرزندی بتواند پدر و مادرش را یاغی و کافر کند دیگر تکرار نمیشود، همان زمان بوده، زمان پیامبر موسی بوده، خیر… بلکه تا الان بوده و همیشه هم خواهد بود. همین الان نیز چقدر پدر و مادرها به خاطر فرزندشان دست به حرامخواری و حرف زور و خلاف میزنند یا بیدین و بینماز شدند..
و خیلی کارها به خاطر بچههایشان انجام دادند
يا به خاطر پسر ظلمهایی که در حق دختر انجام دادند و یا در حق پسر انجام دادند به خاطر دختر. کسی که میگوید: «ربنا اننا آمنا» آن شخص میخواهد روش زندگیاش را عوض کند؛ یعنی میگوید خدایا ما به تو ایمان آوردیم پس تصمیم گرفتیم در کل زندگی خصوصا قسمت فرزندان آنطوری که تو فرمودی عمل کنیم و حالا که چنین تصمیمی گرفتیم خدایا گناهانی که تا حالا داشتیم آنها را ببخش و بعد از عمل به دستورات تو و بخشش گناهان ما را از عذاب آتش هم نجات بده. اینجا نسبت به فرزندان یک مصداق کوچکی بیان شد و سایر موارد از طلا و نقره گرفته تا وسیله سواری و موارد دیگر. کسی که میگوید «ربنا اننا آمنا» برای به دستآوردنشان یا برای نگهداری از آنها خیانت نمیکند، دروغ نمیگوید، قسم دروغ نمیخورد، وابسته و شیفته مال دنیا نمیشود، نماز و ایمانش را به خاطر آنها ضایع نمیکند، معیار دوست داشتن و دوست نداشتن و تحویل گرفتن و تحویل نگرفتن دیگران، پولداری و ماشین کلاس بالا و وضعیت مالی قرار نمیدهد؛ مثلاً دو نفر اگر زمین زراعی دارند در کنار همدیگر وقتی آب باران میآید نمیرود جوی آب به طرف خودش بیشتر سرازیر کند.
و آب زمین همسایه را قطع کند یا موقع فروش محصول نمیآید
زیرآبی همسایهاش را بزند و مشتری را از راه بیندازد و به طرف خودش جذب کند و بالاخره هر کسی در هر موقعیتی که باشد و مشغول به این مسائل است خیلی راحت میتواند مصادیق خواستنیها را در آنها ببیند.