مقدمه
مقدمه / شماره 1 الی 5
سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46
سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 50
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 51
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 52
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 53
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 54
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 55
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 56
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 57
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 58
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 59
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 60
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 61
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 62
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481
parsa
4 ماه قبلنیاز به تصحیح
در بخش آیه 7 فاتحه شماره 43 قسمت قبلی تکرار شده است ( در قسمت متن )
زکریا عطری
3 هفته قبلالسلام علیکم، مشکل برطرف شد
parsa
4 ماه قبلیهدی به الله من اتبع رضوانه چطور اتباع را به معنای خواستن ذکر کردین در حالی که ظاهرا تبعیت به این معنا نیست و معنی خواهان و خواستن نمی دهد. اگه ممکنه این را بیشتر توضیح بدین . (مربوط به آیه 7 فاتحه شماره 42)
parsa
4 ماه قبلبا نیت بندگی انجام دادن کارها یعنی چطور؟ کاش بیشتر توضیح می دادین. مثلا مغازه دار الله را لحاظ کند در معامله اش این گ.نه می شود بندگی خدا درسته؟ یا وجوه دیگر داریم که به نیت بندگی مرتبط می شود؟ ممنون میشوم این نیت بندگی را در امور و کارهای شخصی و رفتارهای روزمره بیشتر بازش کنین
parsa
4 ماه قبلمردم شاید گاهی این واقعه از دست دادن سه عزیز در فاصله کمتر از 15 روز را نوعی عذاب و حتی نفرین خدا برای بازماندگانش می دانند. تعامل ما باید چگونه باشد ؟ مرز بین عذاب و ابتلا کجاست؟ چه موقع می توان گفت این مورد پیش آمدهای ناگوار عذاب است؟ اصلا امکان تمییز و تشخیص برای همه مردم وجود دارد یا فقط خود فرد مبتلا شده به مصیبت می تواند بفهمد که عذاب است و یا آزمایش ؟
parsa
4 ماه قبلآیا می توان گفت هر که الله او را بیشتر دوست دارد مصیبت های بیشتری به او می دهد ؟ حکمت مرگ و میرهای پی در پی در مورد یک شخص چه پیامی می تواند داشته باشد؟ مثلا همین چند وقت قبل شخصی هم پدر و هم مادرش و هم برادرش را در فاصله کمتر از 15 روز از دست داد. این فرد چطور با خدای خودش کنار بیاید؟ چه بگوید؟ چکار کند؟
یک پرسش جدید بپرسید
افزودن پاسخ
﴿إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ﴾ قطعا اولیترین مردم نسبت به ابراهیم کسانی هستند که از او پیروی نمودند و این نبی و کسانی که ایمان آوردند و الله دوست مؤمنان است. (۶۸)
موضوع ۳۶۳: سوء استفاده از شخصیتها.
موضوع آیات ۶۵ تا ۶۸ در مورد عدم سوء استفاده از شخصیت بزرگان است، یهود و نصارا برای منافع خودشان از شخصیت پیامبر ابراهیم علیهالسلام سوء استفاده میکردند. متاسفانه این کار هنوز هم به میزان فراوان در دنیا وجود دارد چقدر از شخصیت بزرگان سوء استفاده میشود سودجویانی که میخواهند فریبکارانه به منافعشان برسند میآیند چه کار میکنند؟
اول هر خرابکاری که به منفعتشان است را انجام میدهند
بعد شخصیت خودشان را مخفی میکنند و یک شخصیت بزرگی را سپر خودشان قرار میدهند خصوصا آن شخصیتهایی که مورد قبول الله و مردم باشد حالا ممکن است آن شخص زنده باشد و در حیاتش آن کار را انجام دهند و یا ممکن است از دنیا رفته باشد و به تاریخ تبدیل شده باشد. اگر از دنیا رفته باشد که راحتتر میشود از او سوء استفاده کرد و به راحتی میتوانند هر چه که دلشان خواست به او نسبت دهند اصلا تاریخ غیر از آن قسمتهایی که انسانهای معتبر آن را نقل میکنند مابقی آن سر و ته ندارد هر چیزی را میشود به آن اضافه کرد و خیلی از افکار را میشود منحرف کرد خیلی از مردم را میتوان به وسیله تاریخ گمراه کرد
همانگونه که در دنیا صدها سال، هزاران سال این قضیه دارد اتفاق میافتد و مردم دارند در گمراهی به سر میبرند در اثر تاریخ و سوء استفاده از شخصیت بزرگان و نسبت دادن یک سری چیزهایی به بزرگان و صالحان.
هیچ کس هم نمیتواند هیچ کاری کند
البته فقط میشود آگاهی داد تا تعداد کمتری فریب بخورند و قرآن هم دقیقاً دارد همین کار را انجام میدهد دارد آگاهی میدهد که پیامبر ابراهیم علیه السلام که بود؟ چه خصوصیاتی داشت؟ چه کسانی خودشان را به پیامبر ابراهیم علیهالسلام نسبت میدهند و چه کسی راست میگوید چه کسی دروغ. این موضوع آیات ۶۵ تا ۶۸ است.