مقدمه
مقدمه / شماره 1 الی 5
سوره مبارکه فاتحه
آیات 1 الی 7 / شماره 6 الی 46
سوره مبارکه بقره
تفسیر آسان - سوره مبارکه بقره
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 50
آیات 1 الی 9 / شماره 47 الی 73
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 51
آیات 10 الی 15 / شماره 74 الی 104
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 52
آیات 16 الی 22 / شماره 105 الی 151
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 53
آیات 23 الی 29 / شماره 152 الی 194
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 54
آیات 30 الی 37 / شماره 195 الی 237
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 55
آیات 38 الی 45 / شماره 238 الی 270
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 56
آیات 46 الی 52 / شماره 271 الی 307
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 57
آیات 53 الی 61 / شماره 308 الی 337
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 58
آیات 62 الی 69 / شماره 338 الی 367
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 59
آیات 71 الی 77 / شماره 368 الی 393
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 60
آیات 78 الی 83 / شماره 394 الی 425
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 61
آیات 84 الی 91 / شماره 426 الی 449
سوره مبارکه آل عمران / صفحه 62
آیات 92 الی 100 / شماره 450 الی 481
parsa
4 ماه قبلنیاز به تصحیح
در بخش آیه 7 فاتحه شماره 43 قسمت قبلی تکرار شده است ( در قسمت متن )
زکریا عطری
3 هفته قبلالسلام علیکم، مشکل برطرف شد
parsa
4 ماه قبلیهدی به الله من اتبع رضوانه چطور اتباع را به معنای خواستن ذکر کردین در حالی که ظاهرا تبعیت به این معنا نیست و معنی خواهان و خواستن نمی دهد. اگه ممکنه این را بیشتر توضیح بدین . (مربوط به آیه 7 فاتحه شماره 42)
parsa
4 ماه قبلبا نیت بندگی انجام دادن کارها یعنی چطور؟ کاش بیشتر توضیح می دادین. مثلا مغازه دار الله را لحاظ کند در معامله اش این گ.نه می شود بندگی خدا درسته؟ یا وجوه دیگر داریم که به نیت بندگی مرتبط می شود؟ ممنون میشوم این نیت بندگی را در امور و کارهای شخصی و رفتارهای روزمره بیشتر بازش کنین
parsa
4 ماه قبلمردم شاید گاهی این واقعه از دست دادن سه عزیز در فاصله کمتر از 15 روز را نوعی عذاب و حتی نفرین خدا برای بازماندگانش می دانند. تعامل ما باید چگونه باشد ؟ مرز بین عذاب و ابتلا کجاست؟ چه موقع می توان گفت این مورد پیش آمدهای ناگوار عذاب است؟ اصلا امکان تمییز و تشخیص برای همه مردم وجود دارد یا فقط خود فرد مبتلا شده به مصیبت می تواند بفهمد که عذاب است و یا آزمایش ؟
parsa
4 ماه قبلآیا می توان گفت هر که الله او را بیشتر دوست دارد مصیبت های بیشتری به او می دهد ؟ حکمت مرگ و میرهای پی در پی در مورد یک شخص چه پیامی می تواند داشته باشد؟ مثلا همین چند وقت قبل شخصی هم پدر و هم مادرش و هم برادرش را در فاصله کمتر از 15 روز از دست داد. این فرد چطور با خدای خودش کنار بیاید؟ چه بگوید؟ چکار کند؟
یک پرسش جدید بپرسید
افزودن پاسخ
دانلود فایل تصویری دانلود فایل صوتی
﴿قُلْ لِلَّذِينَ كَفَرُوا سَتُغْلَبُونَ وَتُحْشَرُونَ إِلَى جَهَنَّمَ وَبِئْسَ الْمِهَادُ﴾ به کسانی که کفر ورزیدند بگو: به زودی مغلوب و به سوی جهنم جمع میشوید و چه بد جایگاهی است. (۱۲)
موضوع ۸۳: آیه ۱۲ سوره مبارکه آلعمران
«قُل لِّلَّذِينَ كَفَرُواْ» به کسانی که کافر شدند بگو! چه بگو؟ «سَتُغلَبُونَ» به زودی مغلوب میشوید..
شکست میخورید و این شکست هم در دنیا اتفاق میافتد، پس معلوم است که یک مبارزهای در کار است، مبارزه با چه کسانی؟
کسانی که هدایت خدایی را رد میکنند، با هدایت خدایی مشکل دارند. به آنها بگو شما شکست خواهید خورد. «وَتُحشَرُونَ إِلَى جَهَنَّمَ» و به سوی جهنم گرد میآیید. اصل حشر؛ یعنی مردم سوق داده شوند و بعد همه یک جا جمع شوند به نقل از معجم مقاییس اللغه «وَبِئسَ ٱلمِهَادُ» و چه بد جایگاهی است.
مهاد: از ریشه مهد به معنای آماده سازی و مهیا کردن و مهاد به محلی گفته میشود..
که آماده شده تا آدم در آن آرام بگیرد، به مثل مهد به معنای گهواره تا بچه در آن آرام بگیرد یا مثلاً کره زمین آماده شده تا انسانها در آن آرام بگیرند. «أَلَم نَجعَلِ ٱلأَرضَ مِهَادًا» آیا ما زمین را محل آرامش قرار ندادیم؟
حالا اهل جهنم در جهنم جمع میشوند..
آنها را گرد میآوردند «وَتُحشَرُونَ إِلَى جَهَنَّمَ» که مثلاً در آنجا آرام بگیرند، ولی میفرماید آنجا محل آرام گرفتن نیست، زیرا جهنم «وَبِئسَ ٱلمِهَادُ» خیلی بد جایگاهی است، زیرا اتفاقاتی در جهنم میافتد که نمیشود آدم در آن آرام بگیرد.