پرسش و پاسخ آزاد جلسه سوم

 دانلود فایل تصویری  دانلود صوتی

پرسش و پاسخ آزاد جلسه سوم
1 – من در رمضان ختم نخوانده ام اما تفسیر و برنامه های شما دنبال کرده ام و نماز تقریبا همه با جماعت بوده اما بازهم عذاب وجدان دارم که در رمضان کاری برای خود نکرده ام هرزگاهی اذیت میشوم0
2 – آیا اینکه به جماعت تبلیغ نروم گناه کرده ام؟ در یک کلام مومن باشم اما جماعت نروم در بهشت مقام و منزلت من چطوری میشود؟
3 – شخصی که آلرژی دارد و زیاد خلط وارد گلویش می‌شود آیا روزه اش درست است؟
4 – در آیه ۶۲ بقره صابئین به چه معناست ؟ اگر به معنای ستاره پرست باشه چطور درحین اینکه ستاره پرسته می تونه به الله ایمان داشته باشه؟
5 – آیا برای موتور سواری بانوان نیاز به مجوز از علما و مشایخ است؟
6 – در جلسه قبل فرمودین نماز صبح طولانی باشه من که سوره ی بزرگ حفظ نیستم میشه گوشی یا قرآن دست گرفت خوند یا همون سوره کوچک کافیه ؟
7 – خدا از روح خودش در ما دمیده خدا فنا ناپذیره پس ما از قبل وجود داشتیم و برای همین ما الان در جسم قفل هستیم و جسم فناپذیره و بعد از مرگ، بعد از جدا شدن جسم زندگی جاودان در بهشت و جهنم داریم؟
8 – آیا باز گو کردن خواب درسته؟ از قدیم میگن هر چی تو خواب دیدی نباید بازگو بکنی؟
9 – آیا زکات سر فطره به پدر و مادر. برادر ،خواهر. دختر و پسر که فقیر باشند میرود؟
10 – اونایی که دعا و طلسم و غیره درست می کنند واقعا از زندگی آدم خبر دارن مگه کفر نیست این کارها ؟
11 – سر فطره شخصی که نماز نمی خواند روزه نمی گیرد چطور است؟
12 – آیه ی ۷۴ فرقان فرمودند که چطوری با تربیت فرزند و تعامل با فرزند ربط داره؟
وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا ﴿٧٤﴾
13 – یک نفر در نماز زیاد وسوسه میشه چکار کنه برای خلاصی از آن ، وسوسه ای که داره بی وضو میشه …
14 – ببخشید استاد شما فرمودین سر فطره برای روزه دار است سر فطره برا ی طفل کودک چیست؟
15 – گفتن تبریک تولد و برداشتن وسط ابرو گناهه؟
16 – در مورد زکات مقداریش از دو سال قبل مونده و کنار گذاشته شده و قاطی اموال نشده، تکلیف چیه؟ میشه با زکات امسال پرداخت بشه؟
17 – دوستی دارم در نماز جماعت با وسواس و با صدای بلند موقع خواندن فاتحه آرامش ما که کنارش هستیم بهم می زنه چند بار هم متذکر شدیم متاسفانه تغییر نمی کنه آیا نماز ما که بدون آرامش است ثواب کمتری بر می داریم ؟
18 – آیا کسی که زمین برای اجاره داده زکات باید بدهد چون پولش را خرج می کند؟
19 – در مورد عادت ماهیانه بانوان برای آقا پسران از چند سالگی توضیح دهیم تا خواهرانشان را بخاطر نماز و روزه و تلاوت قرآن اذیت نکنند و کلا در این شرایط سربه سر خواهرانشون نزارند ؟
20 – اگه کسی حواسش به ساعت نباشد و سحری بخورد قرصش هم بخورد و بعد متوجه بشود که کلا اذان گفتند و این بعد از اذان اینکار کرده بود خواب مونده این چیکار کند و اون روزه اش نخورده .
21 – زنی که عادت ماهیانه او طبق روال هر ماه رسیده و تمام شده و بعد از 6 روز پاکی دوباره دچار خونریزی می شود، آیا نماز و روزه را باید به جا بیاورد یا خیر؟
22 – میشه در مورد نفس لوامه توضیح بدید؟ نشانه های شناخت این نفس چیست؟ چطور میشه باهاش ارتباط برقرار کنیم و تقویتش کنیم؟
23 – هر وقت قرآن می خوانم خوابم میاد چیکار کنم؟
24 – آیا نماز زن طبق حدیث رسوال الله درخانه بهتر است ازمسجد؟
25 – وقتی به زیارت قبور میرم یک لحظه ی خاطرات اون عزیزانی که نیستند در ذهن من میاد و کمی اشک میریزم آیا گناه است یا خیر؟
26 – از ما سوال مي شود شب قدر برابر با ثواب ٨٥ سال عبادت هست پس ما شب قدر استفاده مي كنیم بس مون هست. در جواب چه بگوييم؟
27 – در مورد زکات طلایی که زن استفاده میکنه ممکنه توضیح بدین که شامل زکات میشه یا نه ..و اگه این طلا شامل زکات میشه به عهده زن هست یا مرد که باید پرداخت کنه؟
28 – اگر دختری به اجبار پدر و مادر به ازدواج رضایت بدهد و قلبن راضی نباشد نکاح صحیح است؟