پرسش و پاسخ آزاد جلسه اول

 دانلود فایل تصویری   دانلود فایل صوتی

جلسه پرسش و پاسخ آزاد

1 – آیا نماز تراویح واسه خانم ها هم واحبه؟

2 – انسولین در روز ماه مبارک رمضان استفاده بشه روزه رو باطل میکنه یا نه؟

3 – در رمضان شیاطین زنجیر میشن توان وسوسه هم ندارن؟ اگر نه، پس چرا وسوسه ها در ماه رمضان همچنان هست؟

4 – زمانیکه با امام نماز تراویح رو با وتر میخونیم ،حالا که خودمون نماز تهجد میخوانیم ،همون نماز وتر با امام کفایت میکنه؟

5 – درباره علم الیقین و عین الیقین و حق الیقین توضیح دهید؟

6 – دیه زن نصف دیه ی مَرده ،آیه ای یا حدیثی این رو تایید میکنه؟

7 –  در هنگام روزه اگر غذایی رو سر زبونمون ببریم که بینیم شیرین یا شوره آیا روزه رو باطل می کنه؟

8 – مبلغ زکات مال ۳۰۰ میلیون اعلام شده ، در طول سال کم کم ۳۰۰ میلیون وارد حساب میشود آیا زکات مال ازچه زمانی محاسبه میشود مثلا ۱۰ ماه ۲۰۰ میلیون بوده داخل حساب شخص و به مدت ۲ ماه طلبی که کارکرده به حسابش واریز می شود و جمع حساب تا پایان ۱۲ ماه میشه ۳۰۰ میلیون ، تکلیف زکات مال چی میشه؟

9 – چرا بین علما در بعضی دستورات این قدر اختلاف نظر هست؟ مثلا راجع به تلاوت قرآن زن حایض هر عالمی یه فتوایی میده. یکی کاملا این کار را حرام میدونه یکی میگه احادیث راجع به این حکم بیان شده ضعیفه و زن حایض میتونه قرآن رو تلاوت کنه. علت این همه اختلاف نظر چیه؟. آدم سر درگم میشه که چکار کنه. الان سوال من اینه زن حایض میتونه در حلقه قرآن رمضان ،قرآن رو تلاوت کنه؟

10 –  طبق آیه سوره نساء کسی که جلوتر از پدرفوت شود میراث نمی برد یکی از اقوام جلوتر از پدرش فوت شد خواهر و برادرها ارث میلیاردی بردن و فرزندان میت یک ریال هم سهم نبردن آیا با توجه به خویشاوندان این زمانه که حمایتگر نیستن می شود فتوای جدید صادر بشود؟

11 – استاد با آرزوی قبولی طاعات و عبادات براتون آرزوی بهترین درجات و پیش خدای متعال دارم و خیلی دوست دارم بدونم شما چگونه به این مقام و فهم بالای تفسیر رسیدید کسی بخواد مثل شما باشه باید چکارکنه؟

12 – آیا محاسبات باطل است؟

13 – بعضی از انسانها از نظر روحی که ما می بینیم حالت روحی خوبی ندارند حال، این انسان جنی شده یا اینکه افسردگی گرفته روانی شده؟

14 – خواندن دعای استفتاح در نمازهای سنت هم باید بخوانیم یا فقط مختص نمازهای فرض است؟

15 – نماز سنت رو باید با هر نماز بخوانیم یا روزی فقط یکی دو تا بخوانیم؟

16 – در مورد روزه پسر 12 ساله بچه های کوچک روزه بگیرن؟

17 – در کشورهایی که خورشید در حال حاضر طلوع و غروب نداره اونا بر چه اساسی افطار و سحری میکنند؟

18 – در ماه رمضان بعد از نماز تراویح اگر امام برای مردم دعا بخواند دعاهای فارسی و عربی وهمه ی مردم به اشتیاق همین دعاها میان به مسجد،  درسته اینکار و همیشگی نیست بعضی روزها بعد تراویح خونده میشه یا موقع افطار قبل افطار دعا دسته جمعی بخونیم چطوره؟