پرسش و پاسخ آزاد جلسه دوم

 دانلود فایل تصویری   دانلود فایل صوتی

پرسش و پاسخ آزاد جلسه دوم

1 – آیه ۱۹۹سوره آل عمران میشه بارزتر توضیح بدید؟ در مورد اهل کتاب میگه که به قرآن ایمان دارند ولی دینشان را رها نمی کنند اینجا منظور خداوند چیه؟ آیا از اونها راضی هست؟ اینها که اسلام بهشون رسیده و دینشان هم رها نکردند؟

2 – آیا میشه سوره ای که آیه سجده داره رو در نماز فرض خواند؟ باید سجده تلاوت در نماز رفت یا اشکال نداره سجده نرفت؟ در نماز سنت چطوره؟ و حکم سجده تلاوت چگونه است در غیر نماز میشه بدون وضو سجده رفت؟

3 – آیا افرادی که فوت کردن از حال ما باخبر می شوند اگه سر قبر آنها بریم میفهمن؟

4 – قرعه کشی طلا درسته یا نه؟ به قیمت روزه.

5 – آیا تلاوت قرآن بدون توجه به معنی تاثیراتی روی قلب و دل انسان داره؟

6 – نوروز و سبز شدن زمین بهانه ای است که همه ی ایرانیان در هر مذهب و دین و آیینی دور هم جمع شوند چرا مسلمانان از این دورهمی منع شدند؟

7 – سخن من برنامه لوءلوء و  مرجان ، 27شمش  وبقیه برنامه های شما ولله اسماء الحسنی و… ولی الان هیچی یادم نیست و حس می کنم تغییری در زندگی ام ایجاد نشده یا اینکه شده و حالت طبیعی گذشته ام فراموش کردم.

 8 – اگه کسی دستش سوخته باشه برای وضو آب بر دستش نریزه وضوش درسته یا حتما باید درست وضو بگیره وقتی هم آب میریزه دوباره تاول میزنه؟

9 – آیا خانمها در زمان پیامبر  مسجد برا نمازها میرفتن چون میگن برای خانمها  مسجد جایز نیست؟

10 – قطره چشم روزه باطل میشه؟

11 – اگه شخصی در گذشته ‌اش با نامحرمی ارتباط داشته و عکس و کلیپ و آهنگ پیشش داشته و بعدا توبه کرده..تکلیف اون گناه های جاریه‌اش چی میشه چطور بخشیده میشه؟

12 – آیا شخصی در مغازه جنس به قرضی بدهد بعد بگوید یک ماه مثلاً پول بیاری وقتی آوردی هم با قیمت روز حساب بکنه؟

13 –  باتوجه به آیه ی ۳۴ سوره نساء اگر زنان از خود ثروت و تجارتی داشته باشند به قوامیت مرد خدشه دار میشود؟؟ زیرا  نفقه و هزینه بر دوش مرد است.

14 – خیلیا میگن انسان از نژاد شامپانزه هست و فرگشت و خطای ژنیتیکی به وجود اومده، جواب اینها چیه؟ چطوری ثابت کنیم که انسان از خاک خلقت شده؟

15 – بعضی ها میگن با گوش دادن به قرائت به قرآن میشه قرآن رو ختم کرد درسته؟

16 – طلایی که به قول خودمون طلای پوشیدن خودمون هست یه موقع هایی بیرون میاریم شاید سالها ازش بگذره. آیا زکات داره؟

17 – چرا قرآن میگوید برای مومنان مژده بهشت و رحمت بده و برای کافران  از جهنم ترس بده ولی علما کلیک کردن بیشتر روی ترس از جهنم جماعت تبلیغ هم کلیک کردن ملاها هم همینطور؟

18 – من یک دونه النگو 21 دارم ولی بقیه طلاها 18 هستحکمش چیه؟

19 – در قرآن منظور از اینکه خداوند چند بار گفته کسی که بخواهد هدایت می کند و کسی که بخواهد گمراه می کند چیه؟ سوال پیش میاد که اختیار و تلاش انسان برای هدایت چی میشه ؟

20 – بر روی زخم نمیشه تیمم انجام داد پس باید چکار کند؟

21 – امروز یکی از همراهان بیمارم که بچه اش الان از دست داده یه سوال ازم کرده که من این سوال رو از شما می پرسم پدر این پسر گفته که چرا این حجم از نگرانی بچه ها باید پدر و مادر تحمل کنند؟ و یا چرا تاوان اشتباه بچه ها باید پد رو مادر بکشند؟

22 – وقت نماز اشراق چه موقع است ؟ بلافاصله بعد از طلاوع آفتاب باید خوانده شود یا باید چند دقیقه صبر کنیم و بعدأ خوانده شود ؟

23 – اگه روزه یک سال قبل به خاطر مریضی نتونستم برم ونصفش روزه گرفتیم بقیش مونده باید روزه بریم یا میتونیم کفاره بدیم؟

24 – آیا امکان داره شخص بره به  بهشت، ولی اونجا خدا رو نبینه؟

25 – اینکه در حلقه قرآنی خوانی نشستن گوش میدن  ولی نمی خوانن؟

26 – آیا رفتن به عروسی که آهنگ پخش می کنند گناه داره؟  اگه مجبور باشن برن مثلا عروسی خواهر و برادر؟